انجمن دیابت خراسان رضوی

همه با هم برای دیابت

انجمن دیابت خراسان رضوی

همه با هم برای دیابت

مواردی که موجب احساس آرامش انسان میشود

برخی مواد خوراکی موجب احساس آرامش انسان می شوند و برای سلامتی نیز مفید هستند
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج جدیدترین تحقیقات آنان در مورد خواص برخی مواد خوراکی و علت تمایل افراد به خوردن آنها در مواقعی که دچار افسردگی هستند، حاکی است مصرف برخی مواد خوراکی به طور موقت در فرد احساس آرامش ایجاد میکند اما از آنجائی که این مواد دارای کالری، قند و چربی بالا هستند، برای سلامت انسان ضرر دارند.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج جدیدترین تحقیقات آنان در مورد خواص برخی مواد خوراکی و علت تمایل افراد به خوردن آنها در مواقعی که دچار افسردگی هستند، حاکی است مصرف برخی مواد خوراکی به طور موقت در فرد احساس آرامش ایجاد می کند اما از آنجائی که این مواد دارای کالری، قند و چربی بالا هستند، برای سلامت انسان ضرر دارند.


پژوهشگران می گویند البته بعضی از موادخوراکی علاوه بر آنکه در انسان احساس شادی و آرامش ایجاد  کنند، برای سلامتی نیز مفید هستند. و بهتر است انسانها برای به آرامش رسیدن از این مواد استفاده کنند که برخی از این مواد عبارتند از:

ماست:

ماست علاوه بر آنکه منبع پروتئین، کلسیم و ویتامین ب ۱۲ است، دارای مقدار زیادی باکتری مفید نیز است. خوردن ماست برای گوارش و عفونت های معده مفید است و به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند.

به گفته محققان ،اگر به خوردن شیرینی اشتیاق دارید می توانید یک کاسه ماست به همراه یک قاشق عسل بخورید تا علاوه بر احساس شادی به سلامت خود نیز کمک کنید.

سیب زمینی شیرین: این ماده غذایی به علت آنکه نیاز بدن به کربوهیدرات و قند را برطرف می کند، موجب کاهش استرس می شود بنابراین به جای خوردن شیرینی یا کیک، می توان سیب زمینی شیرین پخته، کبابی یا پوره شده مصرف کرد.

از آنجائیکه سیب زمینی شیرین سرشار از بتا کاروتن، انواع ویتامین و فیبر است کمک می کند تا مرحله تبدیل کربوهیدرات ها به آرامی انجام و قند مواد به آرامی آزاد شود، در نتیجه فرد برای مدت بیشتری احساس شادی می کند.

اجیل:

انواع اجیل مانند بادام، گردو، فندق و حتی بادام زمینی دارای مقدار زیادی ویتامین هستند. بادام داری سروتونین، ویتامین ای، ویتامین ب ۲ و آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بادام همچنین آثار منفی استرس را کاهش می دهد.

آب:

با وجود آنکه آب جز مواد غذایی به حساب نمی آید اما در بهبود عملکرد بدن بسیار موثر است. برای داشتن پوست، مو و چشمانی سالم فرد باید مقدار زیادی آب بنوشد و از آنجائیکه داشتن ظاهری مناسب در فرد احساس خوبی نیز ایجاد می کند، خوردن آب برای ایجاد احساس شادی لازم است. کم آبی می تواند به استرس منجر شود.

ماهی:

ماهی ها سرشار از اسید چرب امگا ۳، پروتئین و به ویژه ویتامین ب ۱۲ هستند که نقش مهمی در تولید سروتونین یا هورمون شادی ایفا می کند. این هورمون احساسات فرد را متعادل نگه می دارد.

مرکبات:

مرکبات منبع غنی ویتامین ث هستند. آنها همچنین دارای آنتی اکسیدان هستند که از تشکیل رادیکال های آزاد که به تخریب سلول ها می پردازند، جلوگیری می کند.

در زمان استرس بدن مقدار بیشتری رادیکال آزاد تولید می کند و ویتامین ث موجود در مرکبات می تواند از آثار مضر این رادیکال های آزاد بکاهد. ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سبزیجات:

مصرف سبزیجات برای سلامت بدن لازم است. به عنوان مثال بروکلی دارای ویتامین ب و اسید فولیک است که به ایجاد آرامش کمک می کند.

بسیاری از سبزیجات سبز برگ دارای پتاسیم هستند که موجب آرامش فرد می شوند. یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات به فرد کمک می کند احساس خوبی داشته باشد.

میوه های خشک :میوه های خشک به عنوان یک منبع قند طبیعی برای افرادی که به خوردن مواد شیرین تمایل دارند، انتخاب مناسبی هستند.

میوه های خشک همچنین دارای ویتامین آ هستند که تشکیل رادیکال های آزاد را مهار می کند و مقدار زیادی فیبر دارند که گوارش را تسهیل می کند و جلوی ابتلا به یبوست را می گیرد.

مشکلات گوارشی در فرد استرس ایجاد می کند در نتیجه خوردن برگه ها به فرد کمک می کند احساس شادی و سلامتی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد